Ledigt jobb: Fastighetsförvaltare
- Jobb
- VVS-samordnare till Karlskogahem AB

VVS-samordnare till Karlskogahem AB
Karlskogahem ABÖrebro län, Karlskoga
Tidigare erfarenhet är önskad
28 dagar kvar
att ansöka till jobbet
VVS-samordnare
Karlskogahem AB är ett helägt kommunalt bolag grundat 1946.
Vårt bestånd omfattar cirka 2 600 bostadslägenheter och cirka 42 000 kvm lokaler. Lokalerna består av gruppbostäder, kontor och affärslokaler. Karlskogahems omsättning uppgick år 2024 till 257 mnkr och vi har idag ca 45 personer anställda på helårsbasis.
Om tjänsten
Som VVS-samordnare hos Karlskogahem får du en central roll i att säkerställa driften och utvecklingen av företagets VVS-anläggningar. Du fungerar som en viktig stödfunktion till förvaltningsorganisationen och har en varierad arbetsdag. Du både planerar och operativt driver underhålls- och utvecklingsprojekt inom VVS området men kan också projektleda andra typer av underhållsprojekt.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ansvara för tillsyn och underhåll av företagets VVS-anläggningar
- Planera och följa upp budget för underhållsåtgärder inom VVS
- Hantera oförutsedda händelser
- Vara kontaktperson för VVS-relaterade frågor i större projekt
- Projektleda budgeterade åtgärder inom VVS
- Hantera energistatistik och arbeta med driftoptimering
- Fungera som bollplank mot serviceavdelningen för frågor som rör värme, vatten och avlopp
- Vara tillståndsansvarig för heta arbeten och ansvarig för våra sprinkleranläggningar
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom VVS eller fastighetsteknik, alternativt gedigen arbetslivserfarenhet inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighetsdrift, projektledning och energieffektivisering. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
För att lyckas i rollen är du:
- Strukturerad och ansvarstagande
- Handlingskraftig och flexibel med förmåga att hantera flera parallella uppdrag
- Kommunikativ och har lätt för att samarbeta med både kollegor, hyresgäster och entreprenörer
- Van vid att arbeta digitalt och hantera administrativa uppgifter
Krav:
- B-körkort
- Goda kunskaper i Office-paketet
Mer information och ansökan:
Du kommer tillhöra vår fastighetsavdelning som ansvarar för våra fastigheters underhåll och drift. Vi ansvarar också för ny- och ombyggnationer samt lokalerna i vårt bestånd. Du kommer ha möjligheten att bidra till hållbara och energieffektiva fastighetslösningar.
Gruppen består idag av åtta engagerade medarbetare med mycket goda kunskaper inom respektive fackområde. I gruppen är vi prestigelösa och samarbetar för att hjälpa varandra att lyckas med våra uppdrag. Dina personliga egenskaper är viktiga för denna tjänst.
Detta är en tillsvidaretjänst på heltid och vi tillämpar normalt sett sex månaders provanställning. Arbetet är förlagt till dagtid med möjlighet till flextid.
För utförligare information eller frågor, kontakta vår fastighetschef Jan Eriksson, via e-post jan.eriksson@karlskogahem.se (mailto:jan.eriksson@karlskogahem.se) eller telefon 0586-657 32
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik
Meet a Groups kund
-
Procruitment
-
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik
Nercia Bemanning AB
-
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02